• HR Premium Parts is de online vakhandel voor de installateur.
    Wij zijn gespecialiseerd in revisie onderdelen voor
    Verwarming - WTW - Ventilatie - Solar

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn hebben we een lijst gemaakt met de meest gestelde vragen.
Uiteraard kunt u ten aller tijden contact met ons opnemen.

Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?

Op onze homepage kun je linksonderaan je naam en mailadres achterlaten om onze nieuwsbrief te ontvangen. Geen zorgen, we spammen niet, maar houden je 1 x per maand op de hoogte.

Hoe kunnen wij jullie bereiken

Je kunt ons bellen op: 0571 228088
Whatsappen via 0571 228088
Mail ons: info@hrpremiumparts.nl
of kom langs aan de: Oude Rijksstraatweg 59, 7391MC, Twello

Hoe bestel ik iets bij HR Premium Parts?

Bestellen kan heel makkelijk via onze webshop. Zet het gewenste product in de winkelwagen en reken af. Weet je niet zeker of je het juiste product of de juiste versie voor je hebt? Neem dan even contact met ons op. We helpen je graag verder.

Tot hoe laat kan ik bestellen?

Je kunt 24 uur per dag bestellen.
Bestellingen die op werkdagen voor 16:00 uur zijn besteld, worden dezelfde dag verzonden.
Bestellingen die na vrijdag 16.00 uur bij ons binnen komen worden op maandag verzonden.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Jazeker! Kies bij je bestelling via de webshop de optie "Afhalen bij HR Premium Parts" Bel wel even van te voren naar: 0571-228088, zodat je zeker weet dat wij er zijn
Oude Rijksstraatweg 59, 7391MC Twello

Met welke betaalmiddelen kan ik betalen?


Je kunt op de webshop betalen via de volgende betaalwijzen: Giropay (+2%), PayPal (+3%), SOFORT Banking (+1%) of via iDeal.
Lukt het afrekenen via de webshop om welke reden dan ook niet? Neem dan even contact met ons op via
0571-228 088 of info@hrpremiumparts.nl. We zorgen dan dat je het gewenste onderdeel toch kunt bestellen en eventueel via bankoverschrijving kunt betalen.

Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats makkelijk en snel uw bestelling via onze website: www.hrpremiumparts.nl. Ga naar het artikel dat u wilt bestellen en voeg het toe aan uw winkelmandje, klik in het winkelmandje op afrekenen, vul alle velden in, kies uw betaalwijze en u kunt afrekenen

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Jazeker, u ontvangt automatisch vanuit de webshop een orderbevestiging per email zodra uw

bestelling bij ons binnen is gekomen en betaald. Heeft u deze niet in de mail ontvangen? Kijk dan even in de

spam of zoek even in uw bestelling terug of u het juiste email adres heeft ingevuld.

Hoe kan ik mijn order wijzigen?

U kunt na het betalen in de webshop de bestelling niet meer zelf wijzigen. Neem om de bestelling te wijzigen zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op. Houdt het bestelnummer bij de hand, zodat we de bestelling makkelijk kunnen vinden. Wij zullen er dan voor zorgen dat u het juiste onderdeel thuis gestuurd. krijgt.

Kan ik een eerdere bestelling opnieuw plaatsen?

Ja, dat kan. Kijk in uw accountgegevens onder bestelgeschiedenis. TIP: Kijk wel even naar eventueel veranderde

hoeveelheden per verpakking of gewijzigde prijzen.

Kan ik mijn bestelling ook volgen?

Ja, zodra de bestelling is verwerkt, ontvangt u van ons een mail met de track en trace code om

de bestelling te volgen. Meestal krijgt u deze mail aan het begin van de avond op het door u aangegeven

mailadres. Heeft u geen track & trace mail ontvangen? Kijk dan even in de spamfolder van uw mailbox.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

U ontvangt automatisch vanuit de webshop een factuur per email zodra uw bestelling bij ons binnen is gekomen en betaald. Heeft u deze niet in de mail ontvangen? Kijk dan even in de spam of zoek even in uw bestelling terug of u het juiste email adres heeft ingevuld.

Wat is de levertijd van de producten?

Voor het overgrote deel van de producten op onze webshop geldt: Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden. Bestelt u na vrijdag 16.00 uur, dan verzenden we de bestelling op maandag. Als er van bovenstaande wordt afgeweken staat dat vermeld bij het betreffende product op de webshop. Twijfelt u? Neem dan contact met ons op via 0571-228088 of via info@hrpremiumparts.nl

Hoe zit het met garantie op geleverde producten?

Wij geven 5 jaar garantie op onze revisie onderdelen en 3 jaar garantie op gereviseerde omvormers. Op alle andere onderdelen geldt een garantie van 1 jaar.<br />Natuurlijk zijn er wel een paar voorwaarden waaraan moet worden voldaan. De formele garantievoorwaarden kunt u vinden in artikel 9 van onze algemene voorwaarden

Samenvattend komt het neer op het volgende: Het onderdeel is door een terzake deskundige geplaatst in de juiste installatie en wordt gebruikt waarvoor het oorspronkelijk is bedoeld. Het onderdeel is niet door een externe oorzaak defect geraakt. (bijv. vallen, waterschade of als gevolg van blikseminslag) Het onderdeel dient volledig retour te worden gestuurd voor garantiebeoordeling. U stelt ons z.s.m. na het constateren van het defect op de hoogte dat u het onderdeel retour wilt sturen.

Hoeveel stroom verbruikt een omvormer?

Het eigen stroomverbruik van een omvormer voor zonnepanelen varieert meestal tussen 1 watt en 50 watt, afhankelijk van factoren zoals het vermogen en rendement van de omvormer. Het eigen verbruik is relatief klein in vergelijking met de totale energieproductie van de zonnepanelen. Het grootste deel van de opgewekte energie wordt geleverd aan het elektriciteitsnet of gebruikt voor lokale energievoorziening, terwijl slechts een klein deel wordt verbruikt door de omvormer zelf.

Zit er een stand-by of wacht-schakeling op de omvormer?

Jazeker! Hoewel het nullast verbruik extreem laag is, zijn de omvormers uitgerust met een stand-by schakeling. Als het donker wordt schakelt de omvormer naar stand-by modus. De omvormer komt weer uit de stand-by als er voldoende licht is om het minimum benodigd wattage op te wekken. Hoeveel watt nodig is om de omvormer te laten starten kunt u op het datasheet van uw omvormer vinden.

Heeft een omvormer veel ventilatie nodig?

Het is van belang dat een omvormer z’n warmte kwijt kan. Des te beter de koeling, des te hoger het rendement. Veel kleinere omvormers hebben tegenwoordig passieve koeling. Dat wil zeggen dat de de omvormer zijn warmte vooral via de koelribben aan de achterkant van de omvormer kwijt raakt. Het is dan ook belangrijk dat er aan alle kanten om de omvormer heen voldoende ruimte is voor verse lucht aan- en afvoer.

In veel grotere en oudere omvormers wordt actieve koeling door middel van kleine ventilatoren toegepast. Ook hier geldt dat er aan alle kanten om de omvormer heen voldoende ruimte moet zijn voor verse lucht aan- en afvoer. Het spreekt vanzelf dat de omvormer dus bij voorkeur in een koele ruimte moet hangen.

Wat is het verschil tussen continue en piekvermogen van een omvormer?

In de specificaties op het datasheet van een omvormer kun je deze twee begrippen terugvinden, continue en piekvermogen. Het continue vermogen is het vermogen dat de omvormer altijd en over lange tijd aan kan. Het piekvermogen is het maximale vermogen dat de omvormer kortdurend aan kan zonder uit te vallen.

Hoe weet ik of de zonnepanelen energie opwekken?

Dit kan je aflezen op drie verschillende manieren: Als de omvormer een display heeft kun je daar aflezen wat de omvormer opwekt. Als de omvormer een (wifi-)monitoring functie heeft kun je daar aflezen wat de omvormer opwekt. Uitlezen via de slimme meter

Wat heb ik nodig om de monitoring app te installeren?

Een account voor de monitoring app, Een geïnstalleerde app op je telefoon, tablet od PC en een werkende wifi verbinding tussen de omvormer en de monitoring app.

Welke omvormer past het beste bij mijn systeem?

Vraag dit na bij uw installateur. In het algemeen geldt: kijk eerst goed alle gegevens van de beoogde zonnepanelen en omvormer na om te zien of u met de configuratie van strings goed uitkomt en of de minimale en maximale waarden (voltage, wattage en amperage) niet worden overschreden. U kunt de gegevens vinden op de datasheets van de zonnepanelen en omvormer.

Wat is de beste plek voor een omvormer?

De beste plaats voor de omvormer is ergens waar het koel is, waar voldoende ruimte is voor ventilatie, niet te ver van de zonnepanelen en waar je geen last hebt van het geluid van de omvormer. Een schuur of garage zijn goede plekken, net als een onverwarmde zolder. Zorg er wel voor dat de AC-kabel tussen omvormer en meterkast voldoende dik is, zodat er zo min mogelijk weerstandsverlies optreedt.

Wat is een stringomvormer?

Bij een string-omvormer worden de zonnepanelen in een serie aangesloten en met één MPP-tracker geoptimaliseerd. De efficiëntie om gelijkspanning in wisselspanning om te zetten van string-omvormers is hoog (97 procent). Door de zonnepanelen in serie te schakelen bereiken de panelen het startwattage snel. Indien alle zonnepanelen dezelfde oriëntatie en hellingshoek hebben én vrij zijn van schaduw, levert een string-omvormer de meeste energie.

Wat is een omvormer met optimizers?

Een optimizer is een elektronische chip die de energieopbrengst van een zonnepaneel in een string optimaliseert om het beste resultaat uit de betreffende string te kunnen halen. Een optimizer wordt direct achter een zonnepaneel aangesloten tussen het paneel en de bekabeling tussen de zonnepanelen. Optimizers worden toegepast als een of meerdere zonnepanelen in een string last hebben van schaduw, waarbij ze het resultaat van de opbrengst van de string zonder optimizers negatief zouden beïnvloeden.

Wat zijn micro-omvormers?

Micro-omvormers plaats je afzonderlijk achter ieder zonnepaneel. Ieder paneel heeft hierdoor een eigen omvormer. De gelijkspanning wordt direct omgezet in wisselstroom. Elk zonnepaneel heeft een eigen MPP-tracker. De zonnepanelen staan ten opzichte van elkaar parallel. Bij een schaduwrijk dak zijn micro-omvormers een goede oplossing om het maximale rendement van het dak te kunnen halen.

Wat doet HR premium Parts?

Onze openingstijden zijn van Maandag t/m Vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Nee, de prijzen zijn exclusief BTW.

Ik wil een artikel retourenen, hoe doe ik dat?

Het kan zelfs de beste installateur overkomen dat hij per ongeluk een verkeerd onderdeel bestelt.Natuurlijk nemen wij het onderdeel terug en betalen wij eventueel het aankoopbedrag terug, maar hierbij geldt dat wij €35,00 inhouden (€50,00 bij omvormers).Dit ter dekking van de kosten die wij maken voor verzending, afhandeling van de bestelling en na terugkomst testen en opnieuw verpakken van het onderdeel. Laat ons altijd van te voren weten dat u het onderdeel retour wilt sturen. Het onderdeel dient binnen een week na ontvangst retour te worden gestuurd.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

U meldt bij ons dat u het onderdeel retour wilt sturen met de reden.

U stuurt het ongebruikte onderdeel retour in de originele verpakking.

Nadat het onderdeel weer terug is bij ons wordt het

onderdeel beoordeeld en getest en als alles in orde is betalen wij het aankoopbedrag terug, maar hierbij geldt dat

wij €35,00 inhouden (€50,00 bij omvormers).

Hoe lang gaat een ventilatiesysteem mee?

Hoe lang een ventilatiesysteem mee gaat is moeilijk aan te geven. De mechanische ventilatie (MV-box) of warmte terug win unit (WTW installatie) staan 24 uur per dag aan en verwerken heel veel vuile lucht. Deze lucht is vaak warm, vochtig, vettig of stoffig. Wat dit voor het systeem betekent laat zich raden.

Het is dus van groot belang om het systeem regelmatig te (laten) reinigen om het schoon te houden en daarmee ook een langer leven te geven. Wordt een ventilator vies, dan gaan zich vuilresten ophopen en zal een ventilator langzaam aan uit balans raken. Daardoor zullen de lagers van de ventilator sneller gaan slijten. Het resultaat is uiteindelijk een schurend, ratelend of rammelend geluid. Dit kan overigens ook worden veroorzaakt doordat de trillingsdempers van de betreffende ventilator uitdrogen en / of afscheuren. De ventilator zal in het eerste geval de trilling sterk doorgeven en in het tweede geval gaan aanlopen tegen de behuizing van de ventilator.

De ventilatiebox maakt veel lawaai, wat nu?

U kunt allereerst proberen of dit verholpen kan worden door de ventilator schoon te maken. In de installatiehandleiding van uw systeem staat beschreven hoe dit gedaan moet worden.

Levert dit geen resultaat op dan kunt u de ventilator vervangen door een gereviseerde ventilator uit ons assortiment. Kunt u uw ventilator niet vinden? Neem even contact met ons op om te bespreken of wij de ventilator kunnen leveren of dat we uw ventilator kunnen reviseren.

Wanneer wordt mijn order geleverd?

Meestal wordt uw bestelling de dag na verzending geleverd, maar in drukken tijden, zoals rond feestdagen, uitbetaling van vakantiegeld en black friday worden pakketdiensten regelmatig overbelast. In dat geval kan het langer duren voor u uw bestelling ontvangt.

Via de track / tracegegevens die u van ons ontvangt kunt u de status van de zending volgen.

Moet ik tekenen voor levering?

Nee, dat is doorgaans in Nederland niet nodig. Als wij het product voor u naar het buitenland moeten sturen geldt daar wel dat u voor ontvangst moet tekenen.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn standaard €6,00 binnen Nederland en €15,00 naar het buitenland.

Is alles op voorraad?

Het overgrote deel van de producten op onze webshop zijn op voorraad. Deze kunnen wij dan ook dezelfde dag versturen als u voor 16.00 uur bestelt.

Bij elk product wordt vermeld of dit het geval is. In sommige gevallen is er een levertijd van enkele dagen of wij kunnen alleen uw eigen onderdeel reviseren. In dat

laatste geval wordt u verzocht om even contact met ons op te nemen.